Thursday, July 02, 2009

ABC - R

New ABC week.
And R is
the challenge.

Same object in both English and Norwegian -
beginning with the letter R
.
Difficult?
Kommenter på ditt eget språk - Comment in your own, preffered Language-

Semaphore for R.
Yes, it was very difficult. To limit the number of choices. Both the English and Norwgian languages have imported words from Latin and Greek. I will this week present you on a journey from Grief to happiness.

But first, as usual about the letter R
“R” is the letter that represents potential. All things are possible with these warm-hearted individuals. They are completely unselfish and want to help anyone who will let them. Their being of assistance to others is - read more

This is my
Son Ruben. He died when 40 years of age on May 18, 2008. (Papa stills cries)

Who is here? The person that inspired and in a kind of way forced me to start blogging: Renny. We have posted lot's of common experiences in the last years. Here you see him just after he did a Speech at one of my Seminars.

Ok - lets move to real words, not names.
This is a Room - Rom. (People and Cats are living there)

On the photo above, what did you see in the lower left corner?
Radio - Radio

And here is something that most Women adore:

Rings - Ringer One Ring - Ring

Everybody has roots, animals and plants. This is one Root - rot here outside our Summer Home.

We have had about 10 Days (so far) this Summer here around Oslo, Norway (60 degrees North) with Daylight temperatures in the Shadow 30-33 C ( 90 F +).
Here you see Rosa - Rosa relaxing in the afternoon on the Roof. She Repeats - repeterer this behaviour every late afternoon.

Ruccola - Ruccula
is then a fabulous ingrediens to our Summer Mix Salad. Just 2 seconds outside. mmmm

Then I went out in our Summer House Garden. It's many red flowers there. But, since the ABC challenge is R, here is a double R:
Red Roses - Röde Roser (well, you can see they are over their best blossom)

After a good meal, we like Cheese.

What kind? Roquefort (We have been there)


What is this this?
Papa singing in the Rain - regn. Can Papa sing or does he perform a Rain Dance - regndans -? This was only a fraction of Words presented with own Photos and some words, same meaning in English and Norwegian.
I have used to present something from our travels, this week as well:

Rio de la Plata.
Buenos Aires in the distance. If you have not visited: We rate the City among our top 3. You may win at least an Award if you tell me which other two - at least 1 million inhabitants - cities are on our top 3 list.
How to vote? Go to my profile, there you will find my e-mail adress
.

You will without doubt find more here at ABC – in Words and Photos – ABC i ord og bilder. The original ABC challenge derived from Denise Nesbitt from Yorkshire in England and Petunia brought the challenge to Norway Click on this Link - lenke to see more fascinating ABC-R

Labels: , , , ,

35 Comments:

Anonymous mormonsen said...

Så trist å høre at du har mistet en sønn i ung alder! Jeg føler med deg og dine. Har selv mistet en søster da hun så vidt hadde fylt 46, og ennå, etter ti år, ligger savnet der. Men også mange gode minner.
Ditt R-innlegg var som alltid morsomt og lærerikt. Du må ha lagt mye arbeid i denne leken. Jeg ønsker deg (nok) ei god helg. Jeg har jo også fått med meg ditt forige innlegg.:)

July 03, 2009 9:12 pm  
Anonymous DianeCA said...

I have to admit my favorite R is of course Renny! Have a good weekend!

July 03, 2009 10:09 pm  
Anonymous Anonymous said...

Det føles så hjerteskjærende meningsløst at barna våre skal forlate denne verden før oss. Jeg føler virkelig med dere!

Du har vært i så mange flotte byer at jeg ikke våger meg på å tippe hvilke to som sammen med Buenos Aires topper listen.

Av de øvrige R'ene er det vel ikke å undres over at den katteelskeren jeg er velger meg Rosa. :)

July 03, 2009 10:19 pm  
Blogger Petunia said...

Veldig leit med deres sønn og jeg forstår at du gråter enda. Det er et savn som vil ligge der for alltid. Noen ganger som en vond følelse, men av og til som en glede over minnet om de gode stundene.

Dine innlegg er alltid fullspekket av mye forskjellig og det var det jo i dag også:)

July 03, 2009 11:38 pm  
Blogger elle-melle said...

Det var leit å høre at du hadde mistet en sønn. Jeg forstår at du gråter, det er lov.

Ennå en gang har du klart å finne mange gode norsk/engelske ord. Tidligere i dag gikk jeg rundt og funderte på hvilke ord du skulle komme til å bruke i dag.Ring og rose tenkte jeg du ville bruke og sannelig gjorde du ikke det.

Ha en god helg!

July 04, 2009 12:18 am  
Blogger Pupziz said...

Takk for kommentar inne hos meg, det var koslig.
Det var trist å høre om din sønn. Det er ikke meningen at foreldre skal overleve sine barn:-S

Du har så mye rart og finner på så mye lurt som jeg absolutt ikke skjønner at du finner på. Er ikke så flink til å tenke ut masse forskjellig jeg=)

July 04, 2009 1:31 am  
Blogger Maribeth said...

I love the pictures of Ruben, Renny and my favorite Tor!!!

July 04, 2009 3:24 am  
Blogger Mitt hvite hus said...

Så trist med din kjære sønn... slikt setter spor i et fars sinn og hjerte...
Mange flotte ord og bilder ellers her hos deg.
God sommer 0)

July 04, 2009 9:59 am  
Blogger JULIEK said...

Masse masse R ord på både engelsk og norsk. Man tenker ikke på det før man ser dem slik....artig : )

July 04, 2009 10:03 am  
Blogger Madame said...

Kære du, det er frygtelig trist, at du har mistet din søn.
Men dine bud på ord med bogstavet R er utroligt fine.
God weekend til dig!

July 04, 2009 10:23 am  
Blogger Rimkogeren said...

This comment has been removed by the author.

July 04, 2009 10:24 am  
Blogger Rimkogeren said...

Livets dybe sorg. Livets glæder.
Smukt indlæg - Tankevækkende som altid!

Tak for din flotte hilsen.

July 04, 2009 10:29 am  
Blogger Malys krok said...

Et gammelt ordtak sier: sorgen og gleden den vandrer til hope..
Så sørgelig at din sønn måtte dø så tidlig. Det er slike hendelser en ikke forstår, men som setter dype spor i en. Føler med deg..
Gode R-er hos deg.
Takk for koselig hilsen. Fra Margit.

July 04, 2009 11:01 am  
Blogger Bling - our elf on the shelf said...

Først vil jeg si at jeg føler med deg i tapet av sønnen din. Det er naturstridig for foreldre å overleve sine barn.

Ellers må jeg si at du er fantastisk kreativ og oppfinnsom, er det mulig. Jeg blir alltid imponert her inne. Jeg blir nesten flau over hvor lite jeg selv legger i disse ABC innleggene mine når jeg er inne hos deg. For dette ligger det jobb bak.

Ha ei fortreffelig helg, og om vi ikke møtes før, så treffes vi igjen neste fredag. Gleder meg til å se hva du da har funnet på :))

July 04, 2009 12:47 pm  
Anonymous Anonymous said...

Mange fine bud på bogstavet R, deriblandt nogle meget personlige!

De bedste weekendhilsener sendes - desværre har din regndans ikke hjulpet her på Midtlolland ;-)

July 04, 2009 3:20 pm  
Blogger HildeS said...

En virkelig bra R.. Både glede og sorg i innlegget, og det er slik livet vårt er, fylt av både gode og vonde ting..

July 04, 2009 6:23 pm  
Blogger Hobbygåsa said...

Så leit å høre om sønnen din. Innleget ditt er kjempeflott, jeg blir like imponert hver gang at du klarer å holde det gående på to språk. Ha en fin sommer!

July 04, 2009 6:58 pm  
Anonymous RennyBA said...

What a great contribution to the theme Tor.

I'm so sorry for your loss. I did not ever met Ruben, but after being at the funeral, I know he was a great person - you have lots of good memories too Tor!

Thanks for plugging me too! I'm glad I 'forced' you to start blogging :-)

July 04, 2009 10:10 pm  
Blogger Vestlandsjenta! said...

Huff, kan ikke være lett å gå med minnene om en sønn som ikke lenger er blant dere... Føler virkelig med dere!
Men igjen, nydelig tolkning av en vakker bokstav!
Ha en strålende helg!

July 04, 2009 11:01 pm  
Blogger Puss-in-Boots said...

An interesting lesson for the letter R, Tor. Hope you are well.

July 05, 2009 4:50 am  
Anonymous claudie said...

I know very well this Renny you speak about, Of course Ruben too and I am happy when Papa speak about his son and we love the relation you had together, the roquefort of course I use often on my table, rings sur women love. You have the same temperature we have here! Have a look on Hyères les Palmiers, waiting you can take a bath here!

July 05, 2009 12:22 pm  
Blogger Unknown said...

Tusen takk for varmande kommentar, Tor!!
Regn er eit viktig tema, og ingenting kan eksistere utan vatnets livgivande eigenskapar!!
Som vanleg eit flott innlegg frå deg:0)
Sønnen din var ein flott mann...Kan berre såvidt forestille meg kor hardt eit slikt tap må vere, men eg trur likevel ikkje at ein kan forstå det fullt ut utan å ha opplevd det sjølv...

July 05, 2009 2:11 pm  
Blogger Mother of Invention said...

And this is RRRRUTH saying hi ! We are having a cooler and wetter than normal summer here. The water hasn't had a chance to warm up yet! Your summer house pics look wonderful as usual. Hope you are doing fine.

July 05, 2009 2:27 pm  
Blogger Marits Hus said...

Mange fine R`r hos deg og flott innlegg. Veldig trist med sønnen din, og kan bare ane hvordan du har det, jeg tør ikke tenke tanken ut. Meget stor trøsteklem til deg!
Looove your blogg ;-)

July 05, 2009 7:40 pm  
Blogger Marie said...

Verkeleg fint R-innlegg :)

Det må vere forferdeleg å miste "eit barn" i ung alder... Sjølv om dei er blitt voksne er dei jo barna våre.

Det er lov å gråte over eit så stort tap...

Klem

July 05, 2009 10:19 pm  
Blogger Shammickite said...

Roses and Ruccola need Rain, and Rosa is indoors listening to the Radio in the Room....

July 06, 2009 3:32 am  
Anonymous Anonymous said...

Min favoritt R er regn og selvfølgelig vår venn Renny!

July 06, 2009 6:42 am  
Anonymous Anonymous said...

Tiden leger alle sår heter ordtaket - men de leger ikke, de legger bare igjen en rue over såret.
Er veldig imponert over sammenlikningen mellom norske og engelske ord. Du klarer deg fantastisk bra i denne leken.
Ha en flott uke, Så "sees" vi nok igjen på S

July 06, 2009 12:54 pm  
Anonymous AnnetteK said...

Flott innlegg, med mange ord på R.
Godt jobba!!

July 06, 2009 6:00 pm  
Blogger Camilla Elstad said...

SV: Tropisk tordenvær hørtes ganske spennende ut! :p

Så trist å høre at du har mistet en sønn, det er ikke meningen at foreldre må miste barna sine.

July 06, 2009 9:42 pm  
Anonymous foto CHIP said...

Du har alltid så trevliga och påhittiga bidrag :)
Läste om din son Ruben - så tragiskt och sorgligt!
Vilken fin bild du visar på honom :)

July 06, 2009 10:24 pm  
Blogger Gattina said...

I see you are very well installed in your summer house by now.
We came back from Italy this weekend, and I am slowly catching up what I have missed.
If you want to see Venice
go here http://gattinatravels.blogspot.com/

July 07, 2009 4:01 pm  
Blogger Viola said...

Kjempeflott innlegg! :)Først..Så leit å høre om Ruben. Det var trist. Skjønner godt dine tårer.
Flotte katter! Jeg bærer bare ringer når jeg skal pynte meg ekstra, og det er sjeldent.. Ler..
Ruccola er kjempegodt! Bruker den på min hjemmelagde Middelhavspizza! (den tror jeg ligger på bloggen min.. et sted..)
Og den osten og druene fikk jeg lyst å kjøpe neste gang!!
Og regn: Takk for regndansen du tok- det hjalp, hehe! Det var på tide med regn nå!! :)
PS: Det med at risen trengte så mye vann var nytt for meg.

July 08, 2009 12:44 am  
Blogger Sandee said...

Lots of great uses for the letter 'r'. I enjoyed the food as always too. I'm a big Roquefort fan.

Have a great day. Big hug to you and Anna. :)

July 08, 2009 1:23 am  
Blogger Ginnie Hart said...

I have loved your alphabet posts, Tor. You have a Childlike heart and that's what I most like about you!

July 08, 2009 8:21 pm  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home